Competitie
Onder 15 zaterdag, JO15-1, 2e klasse 05P
Datum
29 oktober 2016 11:15
Accommodatie
Onbekend
Na een goede voorbereiding in de bekercompetitie is het de Kroonprinsjes niet gelukt om dit een goed vervolg te geven in de start van de competitie. We zijn ingedeeld in de tweede klasse in promotiegroep 5. En dan gaan we vooral de Rotterdamse kant op. Alle ploegen in deze groep zijn derde geëindigd of hoger in hun groepen. De openingswedstrijd was tegen Tot Ons Genoegen Berkel JO15-2. Deze club speelt met al hun selectieteams in de divisies en met hun tweede teams spelen ze met alleen eerstejaars. Dus de tegenstander van de Kroonprinsjes bestond uit een jong team met spelers die al op hoger niveau gespeeld hebben. En dat was te merken. Het lukte vandaag geen moment om het fysieke overwicht dat we op de meeste posities hadden uit te buiten. Simpelweg omdat de tegenstander zich goed op kon stellen en wist hoe dit te omzeilen. Bij balbezit van TOGB JO15-2 hadden wij grote moeite met het snelle spel en de constant bewegende spelers.
Als we daarbij optellen dat het bekende gif in het team ontbrak, zien we de voornaamste omstandigheden waarom de Kroonprinsjes zich een lesje lieten geven. Voor een groot deel de verdienste van TOGB, maar ook iets dat we lieten gebeuren. Kansloos waren we absoluut niet. Maar het leuk er meer op dat we het ontzag en de flitsende start niet te boven kwamen. Want we kwamen terug tot 1-2 en bij 2-3 leken we even het tij te kunnen keren, maar wisten we niet de beslissende klap toe te dienen, maar gingen we zelf KO door 3 goals in de laatste 10 minuten.Wat de eindstand op een 2-6 nederlaag bracht.
Tegen Rotterdamse ploegen zal het ontzag snel overboord gezet moeten worden en zal het gif weer nodig zijn om bij de goal weg te houden als de tegenstander de bal heeft en voor de goal van de tegenstander als wij kansen krijgen. De grootte van de nederlaag doet er niet zo toe (want ook 2-3 levert 0 punten op), maar laten we de leerpunten die we ’s dinsdags bespreken goed in ons opnemen. Om het lesje dan ook leerzaam te laten zijn.